MUT i ARBÓS, Joan

Fax: + 34 971 173473
E-mail: joanmutarbos@hotmail.cat

Currículum

Doctor en Filologia Clàssica i llicenciat en Ciències Polítiques per la Universitat de Barcelona i la UOC, respectivament. Va dur a terme una estada de mig any en la Università Ca'Foscari (Venezia). Durant els últims vint-i-cinc anys la seva activitat principal s'ha centrat en la docència del llatí i el grec en l'ensenyament secundari, tasca que ha culminat amb la publicació de diversos manuals i llibres de text que combinen l'orientació innovadora amb el rigor acadèmic. La seva activitat docent, a més, ha anat acompanyada d'una profunda reflexió pedagògica, concretada en diversos articles i en la participació en diversos congressos sobre la didàctica de les llengües clàssiques. Des de l'any 2014 ha impartit docència a la Universitat de les Illes Balears, com a docent del Grau en Llengua i Literatura Espanyoles, del Grau en Llengua i Literatura Catalanes i del Grau en Estudis Anglesos. A part de la seva vocació docent i investigadora en el camp de la filologia clàssica, sempre s'ha interessat pels estudis artístics i, especialment, per la relació entre l'art i la història de les idees i la cultura. Investiga en l'humanisme europeu i, particularment, en l'àmbit de les manifestacions artístiques i la vigència de la tradició clàssica. Actualment les seves perquisicions s'encaminen cap a la pintura d'història vuitcentista, especialment aquella de tema clàssic.

Pedagogia i ensenyament de les llengües clàssiques; art i humanisme europeus; pintura d'història vuitcentista.

Publicacions en revistes:
            - Didàctica de les llengües clàssiques
            -Art i tradició clàssica
  • El pintor en la arena: los ludi romanos en la pintura de historia decimonónica”, Goya: Revista de arte369, 2019, pp. 316-327.
  • Sappho recalled to life by music: Feminine emotion and Raison d'État in Neo-Classical Napoleonic Painting", Music in Art. International Journal for Music Iconography, 43, 2018, pp. 161-189.
  • “Contributi per l'interpretazione del ciclo pittorico della capella Grimani a San Francesco della Vigna", Venezia Cinquecento 37, 2010, pp. 137-202.
 Publicacions en llibres:
  • LLATÍ / LATÍN (libro de texto para el Bachillerato). 2019, Barcelona, Editorial Vicens Vives.
  • GREC / GRIEGO (libro de texto para el Bachillerato). 2019, Barcelona, Editorial Vicens Vives.
Algunes de les seves obres es poden consultar en el següent enllaç.