Escoltar

Publicado el artículo "Sappho recalled to life by music: Feminine emotion and Raison d'État in Neo-Classical Napoleonic Painting" de Joan Mut i Arbós

Joan Mut i Arbós, miembro del IEHM, ha publicado el artículo "Sappho recalled to life by music: Feminine emotion and Raison d'État in Neo-Classical Napoleonic Painting" en la revista Music in Art. International Journal for Music Iconography, publicación vinculada al Research Center for Music Iconography, de la University of New York. El artículo ofrece una lectura completa de la del cuadro "Sappho recalled to life by music" (1811), obra del pintor francés Louis Ducis (1775-1847) conservada en el Norton Simon Museum de Pasadena (California).

Joan MUT ARBÓS (2018), "Sappho recalled to life by music: Feminine emotion and Raison d'État in Neo-Classical Napoleonic Painting", Music in Art. International Journal for Music Iconography, XLIII, pp. 161-189.

Data de publicació: 01/05/2019