RODRÍGUEZ-GALLEGO, Fernando

Espanya

Tfn: +34 971 173019
Correu electrònic: f.rodriguez-gallego@uib.cat

Fernando Rodríguez-Gallego és professor a la Universitat de les Illes Balears des de setembre de 2016. Es va doctorar en Filologia Hispànica en 2009 en la Universidade de Santiago de Compostela, dins del Grupo de Investigación Calderón. Des de llavors ha treballat en les universitats de Münster, Viena, Santiago de Compostel·la i Neuchâtel, i ha realitzat estades de recerca en la Duke University i en la Freie Universität Berlin.

És membre i secretari de l'Institut d'Estudis Hispànics en la Modernitat, membre del grup de recerca  Prolope (Universitat Autònoma de Barcelona) i col·laborador extern del Instituto de Estudios Medievales y Renacentistas y de Humanidades Digitales (Universidad de Salamanca), així com dels grups de recerca Calderón (Universidade de Santiago de Compostel·la) i Moretianos (Universitat de Burgos). Participa també com a investigador en el projecte «Manos. Base de datos de manuscritos teatrales áureos (MANOS)», dirigit per Alejandro García Reidy en la Universidad de Salamanca, i en l'equip de treball del projecte «Impresos sueltos del teatro antiguo español: base de datos integrada del teatro clásico español (ISTAE)», amb seu en la Universidad Internacional de la Rioja i dirigit per Alejandra Ulla Lorenzo.

Els seus interessos fonamentals es centren en l'edició de textos del Segle d'Or (Calderón de la Barca, Lope de Vega, Francisco de Quevedo, Agustín Moreto), i en el teatre del mateix període, especialment en aspectes com la participació dels dramaturgs en la publicació de les seves comèdies i en el fenomen de la reescriptura.

Literatura espanyola del Segle d'Or; Teatre espanyol del Segle d'Or; edició de textos; Pedro Calderón de la Barca; Lope de Vega; Francisco de Quevedo.

Una relación actualizada de sus publicaciones puede consultarse en el siguiente enlace.