GARÍ PALLICER, Miguel Gabriel

Ctra. Valldemossa, km. 7’5
07122 Palma de Mallorca
E-mail: m.gari@uib.es

Miguel Gabriel Garí Pallicer és llicenciat en Història per la Universitat de les Illes Balears amb premi extraordinari de llicenciatura, i Màster en Patrimoni Cultural per la mateixa universitat. En el curs 2016-2017 va obtenir el títol de doctor amb la tesi "El abastecimiento de pan en Palma de Mallorca entre los siglos XV y XVIII" sota la direcció del doctor Miguel José Deyà Bauzá després d'haver obtingut la beca de Formació de Personal Investigador concedida per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats dels Illes Balears, cofinançada pel Fons Social Europeu. Ha ampliat estudis en l'Institut Europeu d'Història i Cultura de l'Alimentació de Tours, en la Universitat de Aix-Marseille i en l'Institut d'Història del CSIC. Ha participat en congressos locals, nacionals i internacionals.

La seva recerca se centra en l'estudi de la política local de proveïments en un sentit ampli que inclou les pràctiques i les idees, la història de l'alimentació, la història del treball i la història social. Ha iniciat una línia de treball centrada en la recopilació de fonts d'arxiu.

• “Dos culturas de la alimentación del catolicismo tridentino: jesuitas y trinitarios descalzos”. Cauriensia. Revista Anual de Ciencias Eclesiásticas, 16, pp. 183 – 197, 2021.
  • “Pere Pellicer (c.1589-1648). La biografía de un artesano entre Palma, Madrid y Barcelona”, en R. Massanet Rodríguez, M. G. Garí Pallicer y F. J. García Pérez (eds.), De la reina al carpintero. Biografías de Época Moderna entre la historia y la biografía, Madrid-Porto, Sindéresis, 2020, pp. 229 – 242.
  • (Amb Rafael Massanet Rodríguez) “De la guerra al llanto: las exequias de Luis XIV en Palma de Mallorca (1715- 1716)”, El futuro del pasado. Revista electrónica de Historia, 11, pp. 227 – 262, 2020.
  • “La alimentación en el Colegio jesuita de Montesión de Palma de Mallorca: cultura, productos y prácticas (1561-1715)”, Archivum Historicum Societatis Iesu, 177, pp. 5 – 46, 2020.
  • (Amb Pablo Alcover Cateura) “Ordenanzas de Mostassaferia sobre los panaderos y horneros en la ciudad de Mallorca (siglos XV-XVIII): un estudio de larga duración”, Revista de Dret Històric Català, 19, pp. 93 – 124, 2020.
  • "Decisiones políticas y construcción del mercado ¿Un proyecto integral para el abastecimiento de Palma de Mallorca en el paso del siglo XVI al XVII?", en SERRA, Sebastià (Coord.), El Parlamentarisme en perspectiva histórica. Parlaments multinivell, Palma, ICHRP-UIB, 2019, pp. 1257 - 1274.
  • "Relaciones comerciales entre el Reino de Mallorca y Tabarka durante la segunda mitad del siglo XVII", en LÓPEZ NADAL, Gonçal i SEGUÍ BELTRÁN, ANDREU (Coords.), La Barbaria i les Balears. Les relacions entre Tunis i l'arxipèlag al llarg de la història, Palma, IEB, 2019, pp. 279 - 298.
  • "Normas y usos cotidianos en el convento trinitario de Sant Esperit de Palma de Mallorca (1533-1622)", Hipogrifo. 7.2, pp. 409 - 420, 2019.
  • "Población y escasez en Palma de Mallorca durante el siglo XVII", Revista de Demografía Histórica. 37.1, pp. 47 - 78, 2019.
  • "Pleitos del reino de Mallorca e islas adyacentes ante el Consejo Supremo de Aragón conservados en el Archivo Histórico Nacional (Siglos XVI-XVIII)", Tiempos modernos: Revista Electrónica de Historia Moderna. 9.38, pp. 84 - 119, 2019.
  • Imprescindibles y olvidados: cribadores y pesadores de cereal en Palma de Mallorca (siglos XVI-XVII), en Andrés, M. et alii (eds.), La alimentación en la Historia, Ediciones Universidad de Salamanca, Salamanca, 2018.
  • “El control del mercado y del espacio urbano en la Edad Moderna: la labor del mostassaf de Palma de Mallorca (siglos XVI y XVII)” en García, M. et alii (Cords.): III Encuentro de Jóvenes Investigadores en Historia Moderna. Líneas recientes de investigación en Historia Moderna. Familia, cultura material y formas de poder, Fundación Española de Historia Moderna, Universidad de Valladolid e Instituto Universitario de Historia Simancas, 2016.
  • “Ganarás el pan con el sudor de tu frente. La producción de pan en Palma de Mallorca. Siglos XVI-XVII”, en Iglesias Rodríguez, J. J. (Dir.): XIII Reunión Científica de la FEHM, Universidad de Sevilla, Sevilla, 2015.
  • “Los horneros de la Ciutat de Mallorca moderna: reproducción y movilidad social”, Memòries de la Reial Acadèmia Mallorquina d’Estudis Genealògics, Heràldics i Històrics, 23, 2013.
  • “Notas introductorias sobre el almacenamiento del cereal de la Administración en la Ciutat de Mallorca. (1580-1692)”, BSAL, 69, 2013.
Algunes de les seves obres poden consultar-se en el següent enllaç.