FORNÉS PALLICER, María Antonia

Maria Antonia Fornés Pallicer
Professora Titular d'Universitat
Facultat de Filosofia i Lletres
Departament de Filologia Espanyola, Moderna i Clàssica          Universitat de les Illes Balears
Carretera de Valldemossa, Km. 7,5 (Palma, Illes Balears)

Email: mafornes@uib.es

Curriculum

Professora Titular d'Universitat de l'àrea de Filologia Llatina. Doctora en Filologia Clàssica per la Universitat de Barcelona. Ha impartit docència en la Facultat de Filologia de la Universitat de Barcelona i, des de l'any 2000, a la Universitat de les Illes Balears. Docent del Grau en Llengua i Literatura Espanyoles (UIB), del Grau en Llengua i Literatura Catalanes (UIB), del màster universitari en Llengües i Literatures Modernes (UIB) i del doctorat en Llengües i Literatures Modernes (UIB). Ha estat directora del Departament de Filologia Espanyola, Moderna i Clàssica (2007-2013), vicerectora de Cultura, Projecció Social i Seus Universitàries (2013-2015), i actualment és vicerectora de Professorat i Seus Universitàries (2015-). Té reconeguts cinc trams de docència i dos trams de recerca.

Ha investigat en els camps de la lingüística llatina, la tradició clàssica, la gestualitat en l'Antiguitat romana i, actualment en lexicografia llatina medieval.

• (Amb Miguel Sánchez Canella) “Cuerpos”, Lliteratura: Revista Lliteraria Asturiana (2020), 36, p. 152.
  • (Amb Pere J. Quetglas) "Enfermedades, enfermos y médicos en la documentación latina de la Cataluña Altomedieval", PUIG RODRÍGUEZ-ESCALONA, Mercè, ed., Projeccions de lexicografia medieval a Catalunya, Universitat de Barcelona, 2019.
  • "Lexicografia i paleografia: una relació necessària", FORNÉS PELLICER, Maria Antònia, Ed., Paleògrafs i editors: mètodes, objectius i experiències, Universitat de Barcelona, 2019, pp. 9-16.
  • Fornés, M.A.; Puig, M., 'Las donaciones piadosas en la documentación latina de la Cataluña medieval' en García Leal, A. (ed.), Las donaciones piadosas en el mundo medieval, (Colección Asturiensis Regni Territorium - ART. Documentos y estudios sobre el período tardorromano y medieval en el noroeste hispano, vol. 5, Oviedo, Universidad de Oviedo, 2012, pp. 315-322.
  • Mercè Puig, M.ª Antonia Fornés, Ana Gómez, Pedro J. Quetglas Nicolau: “Helenismos y palabras fantasmas en el documento de 1055 contra Guillem de Gurb”, Archivum Latinitatis Medii Aevi (Bulletin Du Cange) 70 (2012), pp. 265-272.
  • Fornés, M.A. – Puig, M.: “Mirar de reojo y fijar la mirada en los textos latinos” Cuadernos de Filología Clásica. Estudios Latinos, 31, 2 (2011), pp. 213-234.
  • Fornés, M.A. – Puig, M., “Apartar y girar los ojos en los textos latinos” Myrtia, 25 (2010), pp 77-96.
  • Fornés Pallicer, M. A. y Puig Rodríguez Escalona, M., El porqué de nuestros gestos: la Roma de ayer en la gestualidad de hoy, Octaedro, Barcelona, 2008.
  • Fornés, M.A. – Puig, M., “Los gestos de burla en la Roma antigua y hoy” Minerva. Revista de Filología Clásica, 18 (2005), pp. 137-151.
  • Fornés, M.A. – Puig, M., “La gestualidad de la barba y el mentón en la Antigüedad romana” Revista de Estudios Latinos, 5 (2005), pp. 175-192.
  • El estilo indirecto libre en latín: estudio de su uso en la historiografía. Univ. de Barcelona. Tesis Doctoral, 1995.