MONSERRAT ROIG, Catalina

Fax: + 34 971 173473
E-mail: catalina.monserrat@uib.cat

Curriculum

Doctora en Filologia Clàssica per la Universitat de Barcelona. Llicenciada en Lingüística per la Universitat de Barcelona. Ha impartit docència en la Facultat de Filologia de la Universitat de Barcelona i, des de l'any 2007, a la Universitat de les Illes Balears. Docent del Grau en Llengua i Literatura Espanyoles (UIB), del Grau en Llengua i Literatura Catalanes (UIB), Grau en Estudis Anglesos i del Màster universitari en Llengües i Literatures Modernes (UIB). Coordinadora de les Proves d'Accés a la Universitat per a la matèria “Grec II”.

Forma part del projecte “Ampliació i desenvolupament de la base de dades 'Corpus Documentale Latinum Cataloniae' (CODOLCAT) (3)” - PID2020-115276GB-C21. Finançat per Ministeri de Ciència i Innovació.

Lingüística llatina, pragmàtica i anàlisi conversacional; Plauto; Tradició clàssica i humanisme; Bartolomé Jiménez Patón.

Publicacions en revistes:
  • Declaración magistral destos versos de Juvenal, sátira 6 (1632) de Bartolomé Jiménez Patón: fuentes y contenido”, Bulletin Hispanique 121, 2019 (en prensa).
  • “Otras perspectivas para el análisis lingüístico de Plauto: los vocativos insultantes en la reacción conversacional”, Minerva. Revista de Filología Clásica 28, 2015 (en prensa)
  • “Los vocativos despectivos en Plauto: Análisis de los insultos en la reacción interaccional”, Anuari de Filologia. Antiqua et Mediaeualia 3, 2013, p. 79-96
  • “Los vocativos plautinos en la impostura de las identidades”, Myrtia 28, 2013, p. 85-103
  • “Los vocativos metafóricos en las comedias de Plauto”, Cuadernos de Filología Clásica. Estudios Latinos 30.1, 2010, p. 7-26
Publicacions en llibres:
  • “El agua y el vino en los convites romanos según la Cátedra de erudición (1628) del humanista Bartolomé Jiménez Patón”, en Á. Narro (ed.), Fluids de vida i de mort: l'aigua i el vi a la tradició de les literatures clàssiques. Amsterdam, Adolf M. Hakkert Publisher, Classical & Byzantine Monographs, en prensa.
  • “Un nuevo método para aprender latín: Menorca y Mallorca siglo XVIII”, en Humanismo y Pervivencia del Mundo Clásico VI. Homenaje al profesor Eustaquio Sánchez Salor. 5 vols. Alcañiz-Madrid, Instituto de Estudios Humanísticos-C.S.I.C, en prensa.
  • “Misoginia y homofobia en las Declaraciones magistrales de Bartolomé Jiménez Patón” en J. Garau (ed.), Pensamiento y literatura en los inicios de la Modernidad. New York, Instituto de Estudios Auriseculares, 2017, pp. 123-146.
  • Insultarse en Roma y en Madrid: los vocativos despectivos en Plauto y en Alonso de Santos”, en Mª T. Muñoz García de Iturrospe y L. Carrasco Leija (eds.), Miscellanea Latina. Madrid, Sociedad de Estudios Latinos, 2015, pp. 703-710.
  • Calafat, R., Seguí, G. i Monserrat, C. Controvèrsia de la presència de la L1 en l’aprenentatge de llengües: Nou mètode per aprendre la llengua llatina (Maó, 1762) del Dr. Antoni Portella. Edició crítica i digital. New York, IDEA, en prensa.
  • “Quan el vocatiu no es dirigeix a l'interlocutor: altres categories d'adreçament a les comèdies plautines” en Artes ad Humanitatem. 2, 2010, Barcelona, p. 189-197
  • “Algunes consideracions sobre la pragmàtica i els textos llatins” en Ciència, Didàctica i Funció Social dels Estudis Clàssics, 2004, Barcelona, PPU, p. 287-295.

Alguns dels seus treballs es poden consultar en el següent enllaç.