Asistència d'un membre de l'IEHM a la trobada "Fluids de vida i de mort: l'aigua i el vi a les literatures clàssiques i la seua recepció".

Fluids de vida i de mort: l’aigua i el vi a les literatures clàssiques i la seua recepció.

Trobada científica interdisciplinar

Els dies 9 i 10 de març de 2016 es va celebrar a la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació de la Universitat de València una nova edició de les trobades científiques que, del 2008 ençà, organitza el Grup d’Investigació en la Recepció de les Literatures Clàssiques (GIRLC).

Les jornades tengueren com a tema central la presència de l'aigua i el vi com a elements de vida i de mort a la tradició clàssica, i la seva recepció a les literatures medievals, modernes i contemporànies. Entre ponents i comunicants presentaren els seus treballs 19 investigadors de diferents universitats, entre ells, Jaime Siles (UVEG), Ioannis Kioridis (Hellenic Open University), Eugenio Amato (Université de Nantes), Teresa Sardella (Università degli Studi di Catania), Jordi Redondo (GIRLC-Universitat de València), Sergi Grau (Universitat de Barcelona – ICAC), Matteo Deroma (Université de Nantes) o Ángel Narro (GIRLC–Universitat de València).

En representació de l’IEHM hi assistí la Dra. Catalina Monserrat Roig amb el treball “Agua y vino en los convites romanos: descripción y exégesis del humanista Bartolomé Jiménez Patón”.

Programa del congrès

Data de l'esdeveniment: 11/03/2016